Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Pozycjonowanie > Znacznik TITLE

Znacznik TITLE

Piątek 17 maja 2013, przez admin

Tytuł strony internetowej zapisany w tagu TITLE jest jednym z najważniejszych elementów optymalizacji witryny wpływających na pozycje w wyszukiwarce Google.

Tytuł strony internetowej

Zawarte tam słowa kluczowe traktowane są przez algorytm wyszukiwarki priorytetowo. Jeżeli strona jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania, zawartość tagu tytułowego jest pokazywana w pierwszym wierszu wyniku. Słowa w tytule są pogrubione, jeżeli występują w zapytaniu wyszukiwania. Pomaga to użytkownikom określić, czy strona zawiera szukane informacje. Jeżeli tytuł strony jest lepiej sformułowany to strona taka ma również większe szanse na kliknięcie, nawet gdy nie pojawia się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Każda podstrona serwisu powinna mieć unikalny tytuł opisujący zawartość danej podstron, a jego długość nie powinna przekraczać 60 – 70 znaków, wraz ze spacjami. W tytule strony powinny znajdować się słowa kluczowe, najlepiej na początku, gdyż użytkownicy jak i wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na pierwszych kilka słów.

Celem tytułu jest podanie wyszukiwarkom ogólnego opisu tematyki strony. Jeśli strona dotyczy wielu tematów należy skupić się na jednym, nie próbując uwzględnić całego zakresu tematów. Poza tym jeżeli podstrony serwisu skupione są na konkretnym temacie, to należy to uwzględnić w tytule strony. Zdarza się, że strony nie posiadają tytułu, sprawia to, że ruch na nich jest mały. Złą praktyką jest też umieszczanie w tytule strony powitalnych lub zbędnych informacji, które nie mają znaczenia z punktu widzenia pozycjonowania oraz użytkowników. Przykładem takich słów są: strona główna, o mnie, o nas, o firmie, witamy w. Pierwsze jest bezcelowe, gdyż nikt nie szuka stron wpisując hasło „Strona Główna”, kolejne trzy są natomiast przykładem, na to jak nie wykorzystano prawidłowo miejsca i znacznie lepiej zastąpić je konkretnym zwrotem – na przykład nazwą firmy.