Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Webdesign > Zalety systemów CRM

Zalety systemów CRM

Środa 22 listopada 2017, przez Marcin Marc

Systemy klasy CRM to idea tak naprawdę jeszcze z XX wieku. Pomysł efektywnego zarządzania relacjami z klientami zrodził się już w latach 80. ubiegłego stulecia. Oczywiście najważniejszym impulsem były pieniądze, a ściślej pisząc, próba zredukowania wydatków w firmach. Niestety, to często przekładało się na obniżenie jakości obsługi klienta. Efekt był taki, że redukowano koszty, ale także uciekali klienci, co doprowadziło wiele firm do bankructwa. Wtedy właśnie pojawiła się idea taniego i efektywnego zarządzania relacjami z klientami, co stawało się coraz łatwiejsze wraz z rozwojem branży IT i coraz lepszym dostępem do wysokiej klasy aplikacji. Tak narodził się CRM, bez którego dziś wiele firm nie wyobraża sobie po prostu funkcjonowania.

Na co zwracać uwagę, wybierając CRM?

Aby system klasy CRM rzeczywiście był wsparciem w działaniach biznesowych, musi zostać odpowiednio dobrany do potrzeb firmy. Zanim to się stanie, należy przeanalizować potrzeby przedsiębiorstwa, kulturę organizacyjną, a także styl zarządzania. Dopiero wtedy będziemy wiedzieli, czego tak naprawdę potrzebujemy. Jeśli prowadzimy zaawansowane działania marketingowe w mediach społecznościowych, warto zwrócić uwagę, czy wybrany system rzeczywiście posiada narzędzia społecznościowe i pozwala korzystać z wiedzy zdobytej w social media. To jednak niejedyna funkcjonalność, jak będzie potrzebna.

Dobry CRM powinien pozwalać na łatwe gromadzenie informacji na temat klienta w jednym miejscu, powinien umożliwiać generowanie odpowiednich raportów na temat klientów i na temat pracy handlowców. Tak naprawdę możliwości jest wiele i każda firma potrzebuje czegoś innego. Dlatego warto stawiać na dedykowane systemy CRM, które tworzone są przez doświadczonych producentów (np. ReasonApps). Tacy producenci nie tylko przygotują oprogramowanie zgodnie z wytycznymi użytkowników, ale także podpowiedzą najlepsze rozwiązania. Sprawdź ofertę ReasonApps na stronie https://www.reasonapps.pl/oprogramowanie-dedykowane/systemy-crm

System CRM jako niezastąpiony element w firmie

Tylko właściwie dobrany do potrzeb organizacji CRM spełnia swoje zadanie w pełni. Tego rodzaju oprogramowanie pozwala gromadzić kompleksowe dane na temat każdego z klientów. CRM zawiera historię kontaktów, zamówień, zapytań itp. Dzięki temu można przygotowywać łatwo spersonalizowaną ofertę, a nawet przedstawić ją w optymalnym czasie. Dużą zaletą korzystania z dobrego systemu CRM jest także możliwość efektywnego planowania pracy handlowców, na bieżąco koordynowanie ich zadań i działań, a także możliwość generowania różnego rodzaju raportów. Dzięki temu menedżerowie mogą łatwiej zarządzać sprzedażą. Nie bez znaczenia jest także to, że do nowoczesnego systemu CRM pracownicy mają najczęściej dostęp bez względu na to, gdzie się znajdują za pośrednictwem komputera podłączonego do internetu lub urządzenia mobilnego.

Systemy CRM mają za zadanie ułatwić pracę i lepiej zarządzać relacjami z klientami. To z kolei przekłada się na usprawnienie pracy także w innych obszarach funkcjonowania firmy i pozwala podejmować lepsze decyzje przez kierowników oraz menedżerów. CRM to dostęp do informacji, a informacja w biznesie jest na wagę złota.