Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Biznes > Wsparcie sprzedaży – szansa na rozwój Twojej firmy

Wsparcie sprzedaży – szansa na rozwój Twojej firmy

Środa 5 marca 2014, przez Czekoladka

Jeżeli prowadzicie własny biznes albo chociaż trochę interesujecie się zarządzaniem, z pewnością słyszeliście już o outsourcingu. Jak pokazują badania rynku, sukcesywnie wzrasta liczba przedsiębiorców, którzy decydują się na korzystanie z tego rozwiązania, polegającego na powierzeniu części obowiązków firmy zewnętrznym specjalistom. Współpraca z doświadczonymi fachowcami może być zawierana w różnym zakresie oraz na różnych płaszczyznach, w zależności od branży, w której działamy, czy też jej skali. W przypadku sektora sprzedaży to rozwiązanie jest szczególnie popularne, ponieważ pomaga skutecznie dotrzeć do szerokiej rzeszy klientów, co zawsze jest poważnym wyzwaniem dla świeżo powstałych firm, nieposiadających jeszcze niezbędnej wprawy.

Eliminacja błędów

Przejdźmy zatem do konkretów i odpowiedzmy sobie na pytanie, czym dokładnie zajmuje się typowa agencja promocji i wsparcia sprzedaży. Przede wszystkim udziela pomocy już na etapie pozyskiwania pracowników na stanowiska takie jak np. przedstawiciel handlowy czy konsultant. Zewnętrzni specjaliści pomagają także w szkoleniu zespołu sprzedawców, dzieląc się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem, a poza tym przygotowują audyty dotyczące sprawności działania naszego przedsiębiorstwa. Moim zdaniem takie zdystansowane przeanalizowanie mechanizmów działających w firmie jest bardzo pomocne przy eliminowaniu niedociągnięć i błędów, zwłaszcza tych, na które ciężko jest zwrócić uwagę, gdy ma się z nimi do czynienia na co dzień.

Przyciąganie uwagi klientów

Kolejny, według mnie bardzo istotny, aspekt związany z outsourcingiem sprzedaży, to uzyskiwanie wsparcia nie tylko w zakresie teorii i przygotowań, ale też praktyki, czyli faktycznego pozyskiwania klientów „w terenie”. Tym terenem są przede wszystkim punkty sprzedaży, ponieważ to w nich podejmowanych jest większość ostatecznych decyzji zakupowych. Nie musicie być handlowcami, żeby wiedzieć, jak ciężko niekiedy wybrać konkretny produkt z półki, kiedy obok siebie stoi na niej rządek niemal identycznych towarów. To właśnie zewnętrzni fachowcy od field marketingu podpowiedzą Wam, co trzeba zrobić, żeby zachęcić klienta do wybrania właśnie naszego produktu, a poza tym też zachęcić go do tego, żeby również podczas następnych zakupów chciał sięgnąć po artykuły naszej firm. Żeby to osiągnąć można organizować np. promocje i konkursy, albo też dbać o odpowiednią ekspozycję towaru.

Nie mam wątpliwości co do tego, że samemu trudno jest osiągnąć sukces w biznesie, a już zwłaszcza w branży sprzedaży, gdzie o sukcesie w dużej mierze decyduje zdolność współpracy. Kooperacja z ludźmi, którzy znają się na istotnych kwestiach lepiej od nas i kluczowe działania mogą wykonać szybciej i taniej, to na pewno niezastąpiony sposób na optymalizację działań firmy i zdobywanie kolejnych klientów.