Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Webdesign > Web usability

Web usability

Poniedziałek 27 maja 2013, przez admin

Dziś teoretycznie wykonać stronę internetową może każdy. Szereg dostępnych narzędzi, aplikacji zdecydowanie ułatwiają w tym temacie sprawę. Czy aby jednak wszyscy mogą być projektantami stron internetowych? Nie zupełnie. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Nie inaczej jest w tym przypadku.

„Strona stronie nie równa” – można by rzecz. I faktycznie sporo w tym prawdy. Dlaczego jedne witryny generują wielotysięczny ruch użytkowników każdego miesiąca, z koeli kolejne nie mogą przekroczyć progu 1.000 unikalnych użytkowników? Jak to jest, że jedne witryny generują sprzedaż na poziomie kilkunastu czy nawet więcej tys. złotych miesięcznie, z kolei inne sprzedają raptem kilka produktów.

Przykładów można by podawać nieskończenie wiele. Dziś priorytetem przy wdrażaniu produktów interaktywnych jest pewna idea i koncepcja, zaś nie tak jak większość uważa – grafika itp. Projektowanie stron internetowych powinno odbywać się wedle możliwie największej ilości zasad użyteczności (web-usability). Tylko tego typu postępowanie może przynieść oczekiwane efekty.

Czynników, a raczej składowych wchodzących w skład użytecznego produktu (w rozumieniu produktu internetowego czyt. strony www), jest kilka. Wielu webmasterów, trudniących się „fachowym” tworzeniem stron www, kompletnie zapomina o owych zasadach lub co więcej, nawet ich nie zna. Często przysłowiowy „przerost formy nad treścią” w przypadku witryn www sprowadza się do przytłaczającej i ciężkiej grafiki, która niekiedy nawet irytuje lub odstrasza.

Podstawą zatem wdrażania skutecznego projektu jest szereg wytycznych, po których wdrożeniu właściciele witryn mogą realnie zaobserwować zwiększenie ruchu na stronie, zainteresowanie ofertą itp.

Zachęcam zatem gorąco do lektury dotyczącej projektowania stron www zgodnie z przyjętymi zasadami zarówno użyteczności jak i funkcjonalności stron www. Tego typu projektowanie to klucz do twojego sukcesu, ale także sukcesu Twoich klientów!