Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Reklama > Rodzaje agencji marketingowych

Rodzaje agencji marketingowych

Wtorek 24 lutego 2015, przez admin

Agencje marketingowe to firmy, które świadczą usługi marketingu i reklamy. Ich zadaniem jest wypromowanie produktów przedsiębiorstwa, wyrobienie marki oraz pozyskanie nowych klientów. Często usługi te są zlecane na zasadzie outsourcingu, czyli przez wydzielenie części działalności na zewnątrz przedsiębiorstwa, w celu skupienia się na kluczowej działalności. Poniżej zostaną zaprezentowane rodzaje agencji marketingowych, z którymi można się spotkać.

Agencje reklamowe zajmujące się projektowaniem reklam do TV, prasy

Pracujący w takich agencjach ludzie mają za zadanie wyłącznie tworzenie reklam, banerów i billboardów, czyli grafiki. Na początku muszą zapoznać się z profilem działalności zleceniodawcy i zorientować się w jego oczekiwaniach. Następnie musi pojawić się pomysł na reklamę. Kolejny krok, najbardziej czasochłonny, to stworzenie grafiki i ułożenie sloganu reklamowego.

Agencje PR zajmujące się kontaktami z mediami

Agencje PR mają za zadnie kształtowanie dobrego wizerunku na zewnątrz firmy. Głównie działalność skupia się na kontakcie z mediami, czyli na wyznaczeniu rzecznika prasowego. Z tej usługi warto skorzystać szczególnie wtedy, gdy przedstawiciele firmy nie mają czasu na kontakty z mediami, bądź jest to dla nich stresująca sytuacja i nie czują się w niej komfortowo.

Agencje social media zajmujące się komunikacją firm w social media

Agencja social media jest odpowiedzialna z kreowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter. Wówczas tworzone są tzw. fanpage, czyli strony konkretnych firm, reklamujące ich działalność.

Agencje eventowe od organizacji wydarzeń

Ostatnim, popularnym rodzajem są agencje eventowe, które organizują ważne imprezy dla przedsiębiorstwa, np. konferencje lub imprezy integracyjne. Dzięki nim firma nie musi się zajmować organizacją, a wyłącznie przeznaczeniem eventu.

Podsumowując, można stwierdzić, że każda firma może skorzystać ze wszystkich usług różnych agencji marketingowych. Jednak lepiej jest współpracować ze specjalistami niż z przedsiębiorstwami, które oferują wszystkie usługi w jednym.