Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Biznes > Reklamy – czy są skuteczne?

Reklamy – czy są skuteczne?

Środa 23 lipca 2014, przez Artsites

Gdyby nie reklamy, to zdecydowana większość firm, czy nawet niewielkich zakładów miałaby o połowę mniejsze grono klientów. A może nawet nie miałaby tych klientów wcale. Marketing bez reklam dziś nie ma prawa bytu i nie będzie istniał, bo to reklama jest dźwignią handlu – tak często mówimy. Zresztą, wystarczy tylko chwilę pomyśleć, by dojść do wniosku, że reklamy otaczają nas praktycznie na każdym kroku – jeśli oczywiście mówimy o wszystkich rodzajach reklam, bo są i takie, które pojawiają się w konkretnych miejscach. Reklamy pojawiają się w telewizji, reklamy towarzyszą nam podczas, gdy słuchamy audycji radiowych, gdy czytamy gazety i czasopisma. Reklamy widać nawet na ogromnych billboardach wtedy, gdy jedziemy samochodem. I to niekoniecznie są one wywieszone w wielkich miastach i to w samych ich centrach. Wspomniane billboardy umieszczane są nawet na polach, bo tamtędy również przejeżdżają samochody i wówczas, gdy stoi w szczerym polu tylko jeden wielki billboard to jest ogromna szansa, że wszyscy kierowcy przejeżdżający tą drogą go zobaczą i być może nawet skuszą się na zakupienie reklamowanego na nim produktu. Wszyscy wiemy, że reklamy są wszędzie i że tak naprawdę to one w zdecydowanej większość decydują o tym, jakie produkty wybieramy, w jakie miejsca chodzimy – jesteśmy, chcąc nie chcąc, bardzo podatni na działanie reklam tym bardziej, że reklamy tworzone są przez specjalistów, którzy dokładnie wiedzą, jak do człowieka dotrzeć.

Reklamy internetowe

Dużą popularność zyskały również reklamy internetowe. Wszyscy codziennie surfujemy po Internecie – niektórzy robią to w celach czysto rozrywkowych, inni korzystają z Internetu w celach zawodowych, ale tak czy inaczej wszyscy spędzamy codziennie co najmniej kilka godzin w sieci. Wiemy więc, że tam również towarzyszą nam reklamy. Są one nawet wysyłane bezpośrednio na nasze skrzynki mailowe. Wówczas może zastanawiamy się skąd ktoś mógł mieć nasz adres e-mail? Musiał go przecież mieć, żeby wysłać na naszą skrzynkę reklamę, a chyba nie przypominamy sobie, żebyśmy ostatnio komuś nasz adres wręczali, prawda? Jest to nic innego, jak e-mail marketing. Działa on na bardzo prostej zasadzie. Firma kupuje bazy teleadresowe do potencjalnych klientów – takie bazy biznesowe cieszą się ogromną popularnością, która w najbliższym czasie prawdopodobnie jeszcze wzrośnie.

Bazy teleadresowe zawierają dane klientów, zatem również ich adresy e-mail i w ten na przykład sposób koncerny farmaceutyczne zdobywają dane aptek i wysyłają mailing do aptek. Mailing do aptek zawierać będzie informacje na temat akcji promocyjnych koncernów farmaceutycznych albo reklamy nowych lekarstw lub wyposażenia aptek. Mailing do aptek musi być związany z branżą, w innym przypadku rozsyłanie reklam w ten sposób kompletnie mija się z celem i stanie się dla apteki po prostu zwyczajnym nic nie wartym spamem, który szybko wyląduje w internetowym koszu na śmieci.