Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Hobby > Problemy podczas treningu

Problemy podczas treningu

Czwartek 22 stycznia 2015, przez MarcinB

Dużo osób mogło w swoim życiu doświadczyć dyskomfortu zwłaszcza po długotrwałym treningu, gdzie zbyt późno zjedzony posiłek wpływał na jakość wykonywanych ćwiczeń. Zła ilość pokarmu również może być przyczyną problemów przez, które jakiekolwiek ćwiczenia staną się niemożliwe do wykonania. Z drugiej strony trening bez spożycia pokarmu będzie zły, ponieważ nie uzyskamy żądanego efektu i bardzo szybko się zmęczymy już po pierwszej serii ćwiczeń. Jeśli, więc chcemy coś osiągnąć to z pewnością powinniśmy najpierw dokładniej zaplanować plan spożycia posiłków, który nie będzie kolidował z daną sesją treningową. Dzięki takiemu podejściu podejdziemy do wszystkich ćwiczeń właściwie a na efekty nie będziemy długo czekać

Wpływ samopoczucia na trening

Nigdy pod żadnym pozorem nie spożywajmy zbyt dużo pokarmu naraz zwłaszcza, jeśli planujemy wysiłek siłowy lub nawet wytrzymałościowy. Zbyt duża ilość pokarmu sprawi, że możemy się czuć bardzo ociężali co spowoduje spory dyskomfort. Przy jedzeniu wydziela się serotonina, która odpowiada między innymi za uczucie relaksu i odprężenia. Niższy poziom wspomnianej substancji sprawia, że motywacja do ćwiczeń znika bezpowrotnie. Dlatego serotonina musi się wyrównać w naszym organizmie tylko, wtedy możemy mówić o sytuacji, gdzie wykonywane ćwiczenia będą wykonywane z właściwym zaangażowaniem i przede wszystkim efektywnie, bo o tym w żadnym wypadku zapominać nie możemy.

Utrudnione trawienie to też problem

Jeśli rozpoczynamy trening z pełnym żołądkiem to w trakcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej wszystkie procesy odpowiedzialne za trawienie po prostu ulegają spowolnieniu. Przyczyna leży w pracujących mięśniach, do których dostarczana jest większa ilość krwi niż w zwykłym stanie spoczynku. Pamiętajmy, że krew gromadzi się bezpośrednio w naszym organizmie i poprawia działanie układu pokarmowego. Dlatego tylko podczas normalnego odpoczynku procesy trawienne działają w pełni prawidłowo. Dlatego obfity posiłek może być naprawdę ciężko strawny udanie się potem na trening nie ma w zupełności żadnego sensu.

Problemy gastryczne

Po posiłku nie jest łatwo trenować, bowiem możemy odczuwać poważny dyskomfort wynikający z złego samopoczucia, a to może nawet doprowadzić w ostateczności do wymiotów. Zgaga, czy też refluks również mogą się pojawić jak i inne zaburzenia przewodu pokarmowego także takie, które prowadzą do biegunki. Nasz układ trawienny musi mieć, więc czas na wypoczynek nie ma innej opcji.

Ile powinniśmy odczekać

Jeśli koniecznie chcemy trenować to musimy pamiętać o wypoczynku. Zjedzenie pokarmu w zależności od jego objętości i sytości nie powinno kolidować z naszymi planami. Dlatego, żeby czuć się dobrze musimy odczekać nawet do 2 godzin, zanim zaczniemy wdrażać jakikolwiek plan treningowy. Są też takie sytuacje, że nie jadamy zbyt obfitych posiłków, wtedy możemy trenować już po 1,5 czasu lub maksymalnie po godzinie jednak są to skrajne przypadki, gdzie jemy na przykład owoce lub inne lekkie potrawy. Czas wypoczynku może się wydłużyć zwłaszcza, jeśli spożyliśmy potrawy ciężkostrawne takie jak bigos. Wtedy zalecany jest dłuższy wypoczynek.

Polecamy sklep.kfd.pl, w którym można zakupić dobrej jakości suplementy diety oraz odżywki dla sportowców. Pomogą one zachować dobrą kondycję i podwyższyć osiągane wyniki podczas treningów.