Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Hobby > Podstawy CrossFit

Podstawy CrossFit

Poniedziałek 16 lutego 2015, przez MarcinB

Warto zacząć od tego, że podstawą CrossFit są ruchy funkcjonalne. Tym samym są to takie ruchy, jakie to wykonujemy w życiu codziennym i nader często nie zdajemy sobie z tego nawet sprawy. Jednakże CrossFit to także ten rodzaj treningu, który to wyróżnia się zmiennością, oraz stosunkowo dużą intensywnością ćwiczeń. Co więcej jest to trening, jaki cechuje się połączeniem wielu różnorodnych elementów gimnastycznych. Polega, więc on między innymi na podnoszenia ciężarów i sportów wytrzymałościowych, a tym samym gwarantuje on nam wszechstronny rozwój formy, kondycji, a co za tym idzie także poprawa i dopracowanie dotychczasowej sylwetki.

Różnorodność to podstawa

Jeżeli zaczynamy trening, jakim jest CrossFit na pewno musimy wiedzieć, że wykonywać będziemy w jego obrębie ogromną ilość ćwiczeń. Tym samym będziemy wykonywać na przykład pompki, przysiady, podciąganie na drążku, a także ćwiczenia ze sztangą. Co więcej naszemu treningowi będzie także towarzyszyć wiosłowanie, oraz bieganie. Tym samym na pewno nie będziemy się nudzić a wręcz przeciwnie, nie tylko trenować i wzmacniać swoje ciało, ale także doskonale się bawić. Oczywiście musimy mieć na uwadze to, że trening jest naprawdę bardzo intensywny, dlatego też musimy wykonywać go z pewnymi przerwami. Jeśli więc wykonamy kilka pompek, pamiętajmy, aby dać sobie dziesięć sekund przerwy i dopiero wówczas zacząć kolejne ćwiczenie. Tym samym nie będziemy mieć do czynienia z męczącym i często negującym naszą motywację elementem, jakim jest przemęczenie.

Zalety treningu

Trening CrossFit cechuje się ogromną ilością zalet, lecz chyba najważniejszy jest fakt, że szybko poprawia naszą sylwetkę, sprawia, ze staje się ona smukła, piękna, bez grama tłuszczu, ale przeciwnie w wyśmienicie ukształtowaną masą mięśniową. Jest to, bowiem główny cel treningu, jaki to na pewno będzie szybko widoczny, jeśli będziemy ćwiczyć regularnie i zgodnie z wyznaczonym przez siebie planem. Ćwicząc jednak pamiętajmy o odpowiedniej diecie, albowiem szybciej pomoże nam ona osiągnąć sukces.