Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Reklama > Marketing internetowy

Marketing internetowy

Piątek 9 sierpnia 2013, przez admin

Obecnie, w dobie wciąż rozwijającego się w ogromnym tempie rynku informatycznego żadna poważna firma nie może pozwolić sobie na brak udziału w świecie komputerów i internetu. Taką sytuację wymusza sam klient, który coraz częściej rezygnuje ze standardowych metod pozyskiwania konkretnych usług czy produktów aprobując korzystanie z nowocześniejszych, łatwiejszych i dużo szybszych w realizacji. Internet to doskonałe medium pośredniczące w sprzedaży usług i kreowaniu wizerunku marki.

Każda firma jest w stanie zaakcentować swoją obecność w świecie internetu. Wystarczy, że spełni jedno, podstawowe wymaganie - będzie posiadać swoją internetową wizytówkę, którą jest strona www. To właśnie witryna internetowa jest elementem łączącym Twoją firmę z internautą - odbiorcą usług. Za pośrednictwem strony internetowej możesz docierać nie tylko do klientów mieszkających w Polsce, ale także w Europie i na całym świecie. Dzięki takiemu znaczącemu medium, jakim jest internet jesteś w stanie oferować swoje produkty i usługi 24 godziny na dobę. Obecnie na całym świecie jest ćwierć miliarda internautów - każdy z nich może być Twoim potencjalnym klientem. Co jednak sprawia, że jedne firmy prosperują na tym rynku lepiej, a drugie gorzej? Odpowiedź nie jest taka łatwa i jednoznaczna. Z pewnością elementów kształtujących jej pozycję jest wiele, warto jednak wyszczególnić najważniejsze z nich. Internauta na podstawie tego co zobaczy na ekranie swego monitora (wizualizacja strony) kształtuje opinię o konkretnej firmie. Właśnie dlatego należy zadbać, by Twoja witryna była profesjonalnie przygotowana, nie świeciła odtwórczością i sztampą, która jest coraz bardziej widoczna.

Odpowiednio przygotowana strona internetowa nie będzie jednak gwarancją sukcesu. Pełni ona jedynie funkcję pośredniczącą w drodze do popularności firmy, a co za tym idzie zwiększeniem realnych dochodów. Właśnie dlatego konieczna staje się reklama serwisu oraz właściwy przekaz ideii konkretnej firmy. Coraz bardziej popularne staje się korzystanie z usługi pozycjonowania, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem konkretnej wyszukiwarki i wcześniej określonych słów kluczowych. Pozycjonowanie jest stosunkowo tanią i skuteczną metodą reklamy stron internetowych w porównaniu z usługami płatnych linków w wyszukiwarkach, czy także kosztem zakupu reklamy w postaci banerów wyświetlanych na innych stronach. Dobrym przykładem może być portal Onet.pl, który za każde 1000 wyświetleń banera żąda (uwaga) 50zł. To horrendalna suma, jeśli wziąść pod uwagę, że jedyną gwarancją sukcesu jest długotrwała reklama. W konsekwencji może i znajdziemy klientów, którzy skorzystają z naszych usług, ale wydanie kilkudziesięciu tysięcy złotych na ich zdobycie prawdopodobnie okaże się chybioną inwestycją. Osiągnięcie sukcesu w świecie internetu nie należy do prostych rzeczy, jedyną drogą jest droga konsekwencji. Należy stworzyć trwały grunt, którym z pewnością będzie profesjonalnie przygotowana strona, następnie trzeba zadbać, by potencjalnym klientom dano możliwość usłyszenia o nas. To jedna z dróg do osiągnięcia sukcesu, z pewnością nie jedyna.