Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Biznes > Marketing bez reklam – czy to możliwe?

Marketing bez reklam – czy to możliwe?

Poniedziałek 30 czerwca 2014, przez Artsites

Zapewne wszyscy wiemy, na czym opiera się i chyba od zawsze w dużej mierze opierał się marketing. Oczywiście na reklamach wszelakiej maści, choć te, rzecz jasna, nie zawsze były takie same i aby dojść do formy, jaką znamy dzisiaj musiały przejść bardzo długą drogę ewolucji. Najpierw reklamy dotyczyły tylko konkretnych wydarzeń, nawet nie produktów. Reklamy były wówczas drukowane na pojedynczych karteczkach i rozdawane przechodniom na ulicach. Następnie dopiero wywieszano je na słupach reklamowych i zezwolono reklamować określone produkty. Dopiero później pojawiły się reklamy w mediach masowych które dotyczyły już praktycznie wszystkiego – od kosmetyków, poprzez odzież, karmę dla zwierząt, oferty telefonii komórkowych, aż po urządzenia kuchenne i kosmetyki samochodowe. Dziś w reklamach widzimy wszystko i reklamy występujące co chwilę w telewizji, czy w radio wcale nas już nie dziwią. A teraz zastanówmy się, czy wyobrażamy sobie marketing bez reklam? Czy marketing bez reklam mógłby funkcjonować i, co najważniejsze, czy byłby wówczas również tak samo skuteczny, jak jest teraz? Bo chyba nikt nie zaprzeczy, że to właśnie liczne działania marketingowe pozwalają wielkim korporacjom i firmom, jak również niewielkim zakładom zarabiać tak dużo, jak zarabiają…

To niemożliwe!

o właśnie reklamy napędzają cały nasz konsumpcjonizm, bo że konsumentami jesteśmy i to bardzo aktywnymi, chyba również nie będziemy nawet próbować zaprzeczać, prawda? Zatem marketing bez reklam byłby zupełnie niemożliwy. Widzowie i słuchacze audycji radiowych często decydują się na zakup określonego produktu dopiero wtedy, gdy usłyszą na jego temat reklamę zachęcającą do takiego zakupu. Bardzo często o naszych wyborach decydują również reklamy internetowe i to nie tylko takie, które przypadkowo pojawiają się na ekranach naszych komputerów przy włączaniu poszczególnych stron internetowych. Być może nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że te reklamy, które otrzymujemy na nasze skrzynki elektroniczne wcale nie są przypadkowe. Jest to tak zwany mailing reklamowy, czyli wysyłanie reklam, broszur reklamowych, czy gazetek reklamowych do potencjalnych klientów właśnie za pośrednictwem elektronicznych wiadomości, jakimi są znane powszechnie emaile. Mailing reklamowy praktykowany jest przez niemalże wszystkie zakłady, wszystkie firmy czy korporacje, choć często może nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Prosty przykład

Na przykład, lekarze pracujący w przychodniach wcale nie powinni się dziwić, że na mailowy adres przychodni docierają maile na temat sprzętu medycznego produkowanego przez poszczególne firmy. Prawdopodobnie bowiem firmy te zakupiły bazy medyczne, czyli inaczej mówiąc bazy biznesowe, które zawierały dane kontaktowe do potencjalnych klientów tych właśnie przedsiębiorstw. Wiadomo, że będą to bazy medyczne, bo przecież firmy trudniące się produkcją sprzętu medycznego nie będą wysyłały reklam firmom budowlanym. To jest właśnie najlepszy przykład marketingu opartego na reklamach, a zatem widzimy sami, że ciężko byłoby pozbyć się reklam i oczekiwać podobnego funkcjonowania i skuteczności ze strony marketingu.