Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Biznes > Etapy realizacji projektu

Etapy realizacji projektu

Czwartek 4 lipca 2013, przez alfred

Aby właściwie zrealizować projekt nie wystarczy sama wiedza z zakresu zarządzania projektami. Niezbędny jest dobry plan działań. Wie to każdy, kto chociaż raz w życiu musiał coś zorganizować – bez znaczenia czy wyjazd na wakacje czy projekt w firmie za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Precyzyjne określenie poszczególnych etapów warunkuje osiągnięcie założonego celu.

Żeby odpowiednio określić etapy realizacji projektu musimy dokładnie sprecyzować czym tak naprawdę jest sam projekt. Przyjmuje się, że jest to ogół czynności o konkretnym cel, trwających w określonym czasie. Po ich zakończeniu zbiera wyniki, które są przedstawiane zleceniodawcy. Projekty to nie procesy, dlatego wykonuje się je tylko raz i przy każdym nowym projekcie wszelkie etapy jego realizacji, czyli tak zwane zarządzanie projektami, trzeba określać indywidualnie.

Pierwszym etapem jest zlecenie wykonania projektu przez osobę decyzyjną w firmie lub zewnętrznego zleceniodawcę. Zainicjowanie rozpoczęcia działań pozwala na zaplanowanie poszczególnych zadań i przydzielenie ich do członków zespołu realizującego projekt. Tym zajmuje się osoba na stanowisku kierownika projektu, mająca za zadanie zarządzać projektem. Właściwe zaplanowanie kolejnych zadań pozwala na sprawne i terminowe ich realizowanie. Bardzo ważne jest, aby nie przekraczać wyznaczonych ram czasowych, ponieważ od tego zależy sukces. Kierownik projektu monitoruje go i w razie potrzeb wprowadza zmiany. Ostatnim etapem jest ukończenie projektu i przedstawienie sprawozdania z prac szefostwu, bądź bezpośrednio klientowi. Do lepszego kontaktu z klientem bardzo często w dzisiejszych czasach stosuje się system CRM, na przykład od tej firmy www.baseline.pl.

Generalnie etapy realizacji projektu są dość podobne, ale muszą być jednocześnie dostosowane do jego specyfiki. W zależności od potrzeb, któryś etap można ograniczyć lub pominąć. Taka decyzja zależy od kierownika projektu, który tak musi zaplanować pracę, aby poszczególne etapy realizacji danego projekty doprowadziły do zakończenia go z sukcesem.