Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Hobby > Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Czwartek 26 stycznia 2017, przez MarcinB

Nie trzeba specjalnie przekonywać o tym jak ważne jest zdrowie naszych pleców. Zdrowe plecy, to przede wszystkim zgrabna sylwetka, ale i co ważne odporność i wydajność całego organizmu, a także koordynacja. W dzisiejszych czasach jednak takie czynniki jak: brak ruchu, stres, czy zła dieta powodują, że nasze plecy narażone są nie tylko na bóle ale i schorzenia na które skarżą się coraz młodsze osoby. Zdrowe plecy są jednak w naszych rękach, a konkretnie w odpowiednich ćwiczeniach.

Jak to jest z mięśniami pleców?

Sportowcy, gdzie jedną z głównych ról odgrywa sylwetka ciała niezwykle wracają uwagę na masywne plecy. Co ważne jednak nie tylko w sporcie, ale i w życiu codziennym warto zadbać o to, aby mięśnie pleców były odpowiednio umięśnione. W tej sposób minimalizuje się chociażby ryzyko wad postawy. Jednym z większych marzeń osób trenujących jest osiągnięcie pleców w kształcie litery V, co wymaga nie tylko intensywnych ćwiczeń, ale i czasu.

Przed treningiem

Najważniejsze, to pamiętać, aby zaktywizować wszystkie mięśnie. Co ważne jednak na początku nie należy przeciążać ciała, w związku z tym lepiej jest odpuścić sobie ćwiczenia z hantlami. Warto też zwrócić uwagę na technikę. Należy też pamiętać o rozgrzewce.

Ćwiczenia na plecy – trzy przykłady

Ćwiczenie 1 – Przede wszystkim zwróć uwagę, by nie odchylać głowy w żadną stronę. Następnie należy zgiąć ręce, jednocześnie ściągając mocno łopatki. Z kolei ramie należy ułożyć wzdłuż boku ciała, a dłoń przycisnąć do barku. Kolejny etap, to napięcie karku ze skrętem głowy w lewo i skierowaniem wzroku na dłoń. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy na każdą rękę.

Ćwiczenie 2 – zwróć uwagę, by kręgosłup był wygięty w bok. Kierując głowę w lewą stronę, spójrz przez bark na pośladki. Policz do 10, a następnie wygnij kręgosłup w drugą stronę. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy na każą stronę. Pamiętaj, by nie odrywać dłoni od podłoża.

Ćwiczenie 3 – Przede wszystkim połóż się na prawym boku, a następnie zegnij kolana. Ręce wyprostuj w taki sposób, aby dłonie znajdowały się na wysokość talii, plecy natomiast muszą być wyprostowane. Lewa ręka musi zostać przeniesiona do tyłu, gdzie przez cały czas wzrok mamy skierowany na lewą dłoń. Samą rękę natomiast należy ułożyć na podłodze. Zwróć uwagę, aby obie ręce tworzyły jedną linię. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy, a następnie zmienić stronę.

Polecamy: http://www.sissel.com.pl/webpage/cwiczenia-i-profilaktyka-kregoslupa.html