Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Reklama > Budowanie wizerunku

Budowanie wizerunku

Piątek 17 maja 2013, przez parzenica

Wizerunek firmy to czynnik, na który firma może wpływać, czyli kształtować. Wpływ na wizerunek mają produkty i usługi oferowane przez przedsiębiorstwo (głównie ich jakość), promocja i jej formy oraz inne działania celowe. Kreowanie wizerunku to podstawowe zadanie public relations.
Popularną metodą kształtowania wizerunku jest udział w targach i wydarzeniach branżowych oraz sponsoring. Zwłaszcza dobrze przemyślane i zaplanowane działania mogą przynieść duży sukces i spowodować zmianę postaw oraz oddziaływań ze strony otoczenia.
Pewnym, sprawdzonym sposobem na skuteczne działania z zakresu PR jest wykorzystanie wizerunku osób sławnych i popularnych. Szczególnie często jest stosowany w reklamie, gdzie np. Janusz Gajos poleca nowego Volkswagena Passata czy Piotr Adamczyk zachęca do wzięcia kredytu w Eurobanku. Wykorzystanie udziału znanej osoby w reklamie czy public relations korzysta z dwóch mechanizmów. Pierwszym jest uzyskanie sympatii klienta, pokazując znaną osobę korzystającą z określonego produktu. Drugim, wynikającym niejako z pierwszego, jest uzyskanie wrażenia, że dany produkt czy usługa są lepsze od innych, konkurencyjnych. Decyzję o wyborze osoby należy jednak bardzo dobrze przemyśleć. Nieodpowiedni dobór osoby do marki może przynieść mizerne efekty, a nawet straty. Jako dowód tej tezy można przytoczyć przykład z naszego rodzimego, polskiego podwórka. Kilka tygodni temu produkty Biedronki zaczął reklamować Daniel Olbrychski. Kampania kosztowała firmę spore pieniądze, a jak pokazały wykonane po jej zakończeniu badania marketingowe, nie przyniosła Biedronce praktycznie żadnych korzyści. Podstarzała, bogata gwiazda ekranu nie pasuje do wizerunku taniej, nowoczesnej Biedronki. Specjaliści od public relations zawiedli.

Kształtowanie wizerunku to zadanie trudne, wymagające od specjalistów public relations sporej wiedzy i doświadczenia. Jednak dobrze poprowadzone działania promocyjne mogą przynieść spore korzyści.