Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Ciekawostki > Białko w diecie redukcyjnej

Białko w diecie redukcyjnej

Poniedziałek 6 czerwca 2016, przez MarcinB

Możemy zetknąć się ze stwierdzeniami, iż w diecie redukcyjnej powinno się w dużej mierze ograniczać spożywanie węglowodanów, a nawet je prawie całkowicie z diety wykluczyć. Tymczasem prawda leży w zupełnie innym miejscu i wykluczanie węglowodanów z diety na redukcję jest bardzo dużym błędem. Uważa się, że w takim sposobie odżywiania się obecne powinno być głównie białko. Poniekąd jest to racja, aczkolwiek na pewno nie chodzi o to, aby pozbywać się z diety węglowodanów i zastępować je białkiem. Węglowodany są bowiem źródłem energii, która w procesie redukcji tkanki tłuszczowej jest po prostu niezbędna. A co z białkiem? Na pewno nie obędzie się bez niego, ponieważ jest ono niezbędne.

Białko a spalanie tłuszczu

Białko w diecie redukcyjnej jest nam potrzebne do tego, aby móc skutecznie spalać tłuszcz. Tutaj oczywiście większość z nas wskaże na budowanie masy mięśniowej, aczkolwiek trzeba jasno powiedzieć, że większa masa mięśniowa bardzo nam może pomóc w pozbywaniu się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Tymczasem wiele osób bardzo mylnie obawia się, ze wzrost masy mięśniowej będzie oznaczał bardziej masywne uda, ramiona czy też inne części ciała. Jest to bardzo mylne spojrzenie. Większa masa mięśniowa to nie to samo co większa muskulatura. Nie należy więc obawiać się bardziej intensywnych treningów, nie należy obawiać się nieco zwiększonej ilości białka w codziennej diecie, ponieważ to w okresie redukowania tkanki tłuszczowej na pewno znacząco nam pomoże. Oczywiście jeżeli mówimy o obecności białka w diecie, to na pewno bardzo ważnym aspektem jest sięganie po takie produkty, które najlepiej będą się sprawdzały w okresie redukowania tkanki tłuszczowej.

Produkty a białko

Na jakie zatem produkty białkowe w tym miejscu warto jest postawić? Jakie produkty białkowe w tej sytuacji okażą się najbardziej trafnym wyborem? Na pewno możemy wskazać, a raczej powinniśmy wskazać na chude mięso z indyka, na chude mięso z kurczaka lub też na chude mięso czerwone. Poza tym nie możemy w tym miejscu nie wspomnieć o takich produktach jak jaja czy też tuńczyk. Redukowanie swojej tkanki tłuszczowej jest bardzo skomplikowanym i wydłużonym procesem. W niektórych przypadkach potrzeba nieco większej ilości czasu, w innych nieco mniej. Na pewno jednak elementem, na który w tym miejscu chcemy zwrócić bardzo szczególną uwagę, jest prawidłowy sposób odżywiania się, jest prawidłowa dieta. Jak najbardziej musi w niej obecne być białko, ale oczywiście nie może również zabraknąć innych elementów jak chociażby węglowodany, pewna ilość dobrych tłuszczów, witaminy i składniki mineralne.