Internet, IT, SEO, Finanse, Design w przystępny sposób

Strona główna > Hobby > Aktywność fizyczna seniorów – plus dla naszej przyszłości

Aktywność fizyczna seniorów – plus dla naszej przyszłości

Poniedziałek 16 stycznia 2017, przez MarcinB

Im jesteśmy starsi, tym nasze ciało staje się mniej odporne na różnego rodzaju urazy, czy kontuzje, to jest udowodnione. W przypadku osób starszych także w wielu przypadkach mamy do czynienia z pojawianiem się dodatkowych dolegliwości kręgosłupa, stawów, mięśni, czy różnego rodzaju chorób przewlekłych. Oczywiście nie ma leku, który w stu procentach zahamowałby proces starzenia się cała. Nie mniej jednak aktualnie osoby starsze mają możliwość zachowania zdecydowanie dłuższej kondycji ciała. W ich przypadku bowiem odpowiednia aktywność fizyczna, to nie tylko profilaktyka, ale i często rehabilitacja. W tym celu warto też sięgnąć po poduszki przeciwodleżynowe.

Czym są tego typu poduszki?

Celem poduszek przeciwodleżynowych jest przede wszystkim zapobieganie odleżynom całego ciała, dzięki czemu zachowuje dłużej większą sprawność. Tego typu poduszki mają różne kształty i wielkości w zależności od zapotrzebowania. Ważne jednak, aby były odpowiednio dobrane, w przeciwnym razie zamiast pomagać mogą wręcz zaszkodzić, dlatego warto ich zakup wcześniej skonsultować z lekarzem. Nie mniej jednak ich zakup, to w przypadku seniorów doskonała inwestycja, o czym można przekonać się zapoznając się z tym linkiem.

Rodzaje poduszek przeciwodleżynowych

Jak już wyżej zostało wspomniane rodzaj poduszek przeciwodleżynowych dobiera się w zależności od zapotrzebowania, dlatego mamy chociażby poduszki przeciwodleżynowe do spania, gdzie istotne jest dopasowanie ich profilu do kształtu szyi, czy karku. Ponadto mamy poduszki przeciwodleżynowe do siedzenia, tu ważne jest, by zwrócić uwagę, aby pianka zapamiętywała kształt (punkt nacisku), dzięki czemu poduszka nie ulega odkształceniu dając cały czas ten sam komfort użytkowania. Tego typu poduszki mogą być również w formie żelowych okręgów.
Z kolei poduszki przeciwodleżynowe stosowane w wózkach inwalidzkich kształtem idealnie dopasowane są do siedziska danego wózka, dzięki czemu siedzi się nie tylko wygodnie, zdrowo, ale i stabilnie.

Jaka aktywność fizyczna dla seniorów najlepsza?

Jak już wyżej zostało wspomniane komfort wypoczynku, to jedna kwestia, natomiast sama forma aktywności fizycznej, to kolejna sprawa o której seniorzy nie powinni zapominać, oczywiście zdając sobie sprawę, aby podochodzić do niej z umiarem.
Nie od dziś wiadomo, że jedną z najbezpieczniejszych (jak nie najbezpieczniejszą) form aktywności fizycznej jest pływanie. Powód? Tych jest wiele. Przede wszystkim spędzanie czasu w wodzie bardzo dobrze wpływa na zdrowie kręgosłupa, w tym na ogólną sylwetkę ciała. Ponadto woda redukuje napięcie w mięśniach wywołane chociażby przez silny stres. Na pływaniu korzysta także cały układ oddechowy, w tym serce i płuca. Pływanie w wodzie więc zalecane jest nie tylko jako forma profilaktyki, ale i rehabilitacji.

Powrót do pełnej sprawności

A skoro o rehabilitacji mowa, to tu warto wspomnieć o takich przypadkach jak udar mózgu, czy zawał serca, gdzie w przypadku osób starszych tylko odpowiednia i systematyczna rehabilitacja daje możliwość przywrócenia do częściowej (a często i całkowitej) sprawności.